Az új verzió elkészítésekor a korábbi kudarc okait áttekintettük, próbáltuk úgy szerkeszteni és szervezni a mostani verziót, hogy ne essünk ugyanabba a hibába.
Az új regiszter használata TUKEB/OGYÉI engedélyhez kötött, melyet a beadott komplett dokumentációt követően 2018.07.02-án megkaptunk, első megközelítésben 2018-07.01-2028.05.01-ig. Sikeres működés esetén természetesen a meghosszabbítását kezdeményezzük, végső megközelítésben “life-long” üzemeltetést tervezünk.
Tekintettel a nyár közepi engedély kiadására és figyelembe véve a nyári szabadságolásokat is a regiszter adatgyűjtését 2018. október 1-től kezdjük.
A regiszterben retrospektív adatgyűjtést tervezünk 2015.01.01-től, egészen 2018.12.31-ig, ezen időpontig kell minden pumpacentrumnak a letölthető Excel adattáblát feltöltenie az aktív pumpafelhasználók adataival és elküldenie a webszolgáltató - IntelliMed részére inzulinpumpa@diabet.hu, aki az adatokat importálja az új regiszterbe. Nagyon fontos hogy a webszolgáltató nem változtathat, nem javíthat bele az Excel file-okba, adatokba, azoknak helyes formátumban és adattartalommal kell megérkeznie a Centrumoktól. Ehhez instrukciót, kitöltési útmutatót is mellékeltünk jelen levélhez!
2019. január 1-től az online verzió elindul, innentől kezdve prospektív adatgyűjtést végzünk, azaz a beteg kontrollja során online kell felvinni az adatokat. Legkésőbb eddig az időpontig kell tájékoztatni - az MDT Inzulinpumpa Munkacsoport vezetőjén keresztül - a webszolgálatót (IntelliMed) a centrumokban dolgozók beosztásáról, kompetencia szintjéről, hogy minden centrumban a belépési és hozzáférési jogosultságokat kialakítsák.
A regiszter használata könnyen elsajátítható, azonban lehtőség van regionálisan egy-egy kijelölt pumpa centrumban oktatásra, melyet a webszolgáltató tart a centrum munkatársainak, akik majd további kollegákat tudnak tovább oktatni, igény szerint.
Az adatgyűjtés feltétele, hogy a beteg, ill. kiskorú vagy gondnokság alatt álló páciensek esetén a gondviselő elolvassa és aláírja a betegtájékoztatót és a beleegyező nyilatkozatot, mely egy aláírt példányát minden centrumban meg kell őrizni! A centrum a saját sorszámát a csatolt listából tudja beazonosítani.
A részletes, minden centrum számára letölthető dokumentáció az inzulinpumpa munkacsoport felületen található.
Az alábbi dokumentumokat lehet letölteni:
1. Vizsgálati Protokoll
2. Centrumok listája
3. Betegtájékoztatók
4. Beleegyező nyilatkozatok
5. Helsinki Nyilatkozat
6. OGYÉI Engedély_2018_07_02
7. EXCEL Munkafüzet a retrospektív adatgyűjtéshez
8. EXCEL munkafüzet kitöltési tájékoztató
A rendszer kialakításakor felhasználtuk korunk számítástechnikai vívmányait, online működik, bármely webböngésző felületén, bármilyen eszközön.
Az EESZT országos, biztonságos működése esetén 2.0 verzióra váltunk, azaz minden pumpacentrumot összekapcsolunk az EESZT-vel.
Az adatgyűjtésben a kezelés minőségi indikátoraiként szolgáló adatokat gyűjtjük:
1. HbA1c, 2. Testsúly, 3. (gyermek- és serdülőkorban) testmagasság, 4. Súlyos (külső segítséget igénylő) hipoglikémia, 5. ketoacidózis.
Az előző regiszter kudarcát elsősorban a következmények nélküli nem teljesítés eredményezte, azon felül, hogy felesleges adatokat kértek be.
Az adatszolgáltatás minőségéért minden esetben a centrum vezető főorvosa felel!
Egy éves használat után értékeljük a rendszert, az adatokat, azok valódiságát, a jövőben ehhez kötjük a pumpacentrumok akkreditációjának megújítását.
A centrumokat innentől kezdve folyamatosan tájékoztatjuk, és segítséget adunk, melyben döntő szerepet játszik a hivatalos Webszolgáltató – IntelliMed és annak kijelölt munkatársai.
dr. Kocsis Győző
MDT Inzulinpumpa Munkacsoport elnöke
Tovább a Munkacsoport oldalára >>